Urlop od Hobby, Pracy i Rodziny

Chciałbym przybliżyć w praktyce jak można definiować te ważne życiowe kwestie, tak aby nie przytłoczyły i nie przysłoniły pozostałych.

Hobby, Praca, Rodzina to Jedne z trzech najważniejszych definiowalnych spraw dla mnie, od których wziąłem sobie urlop, jednak nie od razu i nie na raz.

Warto przygotować sobie i najbliższym warunki do 'przetrwania’ w trakcie trwania takiego Urlopu.

Jak to zrobić najprościej i najszybciej?

Contents

Za pewne każdy ma swój sposób.

Z inżynieryjnego sposobu patrzenia widzę tutaj podobieństwo do konstrukcji lub obwodów, które należy tak zaprojektować, by w momencie największego obciążenia model spełniał swoje zadanie.

Punkty skrajne, model fizyczny

W modelowym układzie bierze się pod uwagę skrajne wartości sił z różnych kierunków.

Wobec tego warto zadbać o rozdzielenie odpowiedzialności całego układu i rozbić go na mniejsze modele.

W praktyce sprowadza się do typowej życiowej sytuacji jaką mają lub mogą mieć programiści: praca w domu z rodziną

Praca i zabawa w domu z rodziną

Korzyści i wady tego rozwiązania są zależne od tego jakie są warunki.

Co innego, gdy mieszkanie, czy dom, są na tyle duże, że przestrzeń jest wystarczająca dla każdej osoby, a biuro i miejsce dla hobby jest odizolowane, pozwalając na pełne skupienie.

Problem i rozwiązanie

W przypadku małych mieszkań warto zaniechać realizacji pomysłu 'All in One’ – Praca, Hobby, Rodzina.

Rozwiązaniem może być dom letniskowy albo dodatkowe miejsce, biuro, odizolowane i autonomiczne oraz w niedalekiej odległości od mieszkania.

Rodzina

3dman_eu / Pixabay

 

Praca

Picography / Pixabay

Hobby

Hobby: Fotografia, Elektronika
Felix_Broennimann / Pixabay
Tom Sapletta
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Author: Tom Sapletta

Łączę doświadczenie z nowymi technologiami. Od 10 roku życia jestem pasjonatem komputerów i programowania. Moim pierwszym (mikro)komputerem był ZX-Spectrum a językiem programowania: Basic. Od 2010 roku programuję zawodowo, objektowo i funkcjonalnie w architekturach monolitycznych i mikro-usługowych. Obecnie tworzę architekturę ekosystemów dla liderów rynku w firmie Softreck.